Társadalmi felelősségvállalás az üzleti ajándékozásban? Ebben a cikkben azt a kérdést járjuk körbe, hogyan tud egy vállalkozás az ajándékozási időszakban is odafigyelni arra, hogy jó ügyek mellé álljon és közben az ajándékozás öröme se maradjon el.
A felelősség ereje: Miért meghatározó a vállalatok üzletpolitikája a modern világban?
Napjainkban egyre népszerűbb dolog lett a jótékonykodás. Hogy ennek mi lehet az oka? Talán a közösségi média terjedése is nagyban hozzájárulhatott, vagy társadalmilag szenzitívebbek lettek az emberek? Ezt nem lehet tudni, mindenesetre már szinte elvárás egy cég, egy márka felé, hogy álljon ki jó ügyek mellett. Manapság nem titok, és folyamatos felháborodást kelt, hogy hogyan használják ki a világmárkák az ázsiai olcsó munkaerőpiacot. Nagy divat bojkottot hirdetni a fogyasztók részéről, amikor nagyon nem értenek egyet egy adott márka vagy cég üzletpolitikájával. Jó példa erre a malajziai KFC elleni lejárató kampány, amely hatására az étteremlánc kénytelen volt ideglenesen bezárni vendéglátó egységeit. De ki ne hallott volna a világ egyik legnagyobb élelmiszeripari vállalata ellen folytatott bojkottról, akik több területen is túllépték az emberek erkölcsi határait. Többek között a tiszta vízhez való joggal, ahol a vállalat azt kezdte el kommunikálni, hogy a víz nem járhat ingyen, fizessen érte mindenki, még akkor is, ha ez sok ember halálához vezethet Afrikában. Vagy, hogy inkorrekt marketingjével megtévesztően próbálta eladni a tápszereit, amelyet egészségesebbnek tüntetett fel, mint az anyatejet. Ezek, a többnyire indulatból fakadó kezdeményezések a fogyasztók részéről, szalmalángok csupán, amelyek hamar fellobbannak, de ugyanolyan hamar ki is alszanak. Jelentős bevételkiesést nem tudnak okozni az adott vállalatnak, de a befektetők visszaesését az ügy hatására azért már megérzik, így válaszlépésre kényszeríti őket. Ugyanennek megvan a másik oldala is, amikor egy cég elköteleződik egy társadalmilag elfogadott ügy mellett, amely szimpatikussá teszi az emberek szemében. Azonban, ha ez a jótékonykodás csak marketing céllal történik, nagyon direkt módon, akkor ezt hamar kiszúrják a szemfüles fogyasztók, így itt is igaz lehet a mondás, hogy a kevesebb több.
Lockalbox, az etikus ajándék
Ha cégként szeretnél támogatni olyan szervezeteket, akik valamilyen területen próbálnak reményt és lehetőséget adni hátrányos helyzetű családoknak, társadalmi csoportoknak, és nem szeretnéd, ha ennek direkt marketing érzete lenne, akkor megfelelő választás lehet a Lockalbox cégek számára összeállított ajándékdobozai. Azontúl, hogy maga a doboz a benne lévő termékekkel egy nagyon exkluzív ajándék bárki számára, közben több ponton is támogat jó ügyeket. Van lehetőség a doboz tartalmának összeválogatására, ahol több szociális szövetkezet termékei közül is lehet szemezgetni, mely szervezetek szintén társadalmilag fontos ügyeket támogatnak. Emellett teljes mértékben környezetbarát, mivel a csomagolás egy olyan dizájn fadoboz, ami később se kerül kidobásra, hiszen a lakás dísze marad. Ezek mellett pedig a Lockalbox a Gyermekétkeztetési Alapítvány (GYEA), támogatója, hiszen minden egyes eladott doboz árából részesül az alapítvány is, amelyet rászoruló gyermekek étkeztetésére, segítésére tudnak fordítani.
Gyermekétkeztetési Alapítvány, harc egy jó ügyért
A GYEA 1993-ban jött létre, alapítója pedig Dr. Fekete Eszter ügyvéd volt. Létjogosultsága a rendszerváltás után lett, amikor is sok család elvesztette a munkáját, anyagilag nehéz helyzetbe kerültek, ami a mindennapi megélhetésüket fenyegette. Sok gyermek is került nehéz helyzetbe ezáltal, és egyre nagyobb problémát okozott, hogy az alapvető élelmiszerhez nem jutottak hozzá. Így indult az alapítvány története. Azonban ez a nagyfokú elszegényedés egy másik problémát is maga után vont, miszerint a megfelelő életminőséghez szükséges gyógyszerekhez, gyógyászati segédeszközökhöz se jutottak hozzá ezek a gyermekek. Égetően sürgőssé vált valamiféle beavatkozás, segítség ezen a fronton is, így 2015-ben elindította a GYEA a „Szegények patikája” programot, melynek célja, hogy a hátrányos helyzetű gyermekek ingyen hozzájuthassanak ezekhez a gyógyszerekhez, gyógyászati eszközökhöz, vitaminokhoz és tápszerekhez. A másik fontos programja az alapítványnak a „Fel a fejjel!”, amely keretei között olyan családokat támogatnak, akik egy vagy több gyermeket nevelnek, és valami miatt nehéz helyzetbe kerültek, talpra állásukhoz pedig külső segítségre van szükségük. A GYEA munkája minden szempontból példamutató, óriási erőfeszítéseket tesznek, hogy lehetőséget és reményt adjanak olyan családoknak, ahol lehet erről már régen lemondtak. Azonban támogatók nélkül nem elég a jó szándék, de szerencsére az elmúlt években több cég is beállt a GYEA mögé, és segítik a munkájukat. Ehhez járul hozzá a Lockalbox is, és így általuk azok a cégek, magánszemélyek is, akik megvásárolják ezeket az ajándékdobozokat. Ajándékot adni és kapni is nagyon jó érzés, de ha közben tudjuk, hogy ezzel másokon is segítünk, az egy igazán nemes érzés, és más szemmel tünteti fel az ajándékozót is.
Ha cégként szeretnéd elnyerni a partnereid, munkavállalóid elismerését, tiszteletét, akkor adj élményt, minőséget, figyelmet és emberséget a Lockalbox céges ajándékdobozaival.